ျငိမ္းခ်မ္းေရးရိပ္ျမံဳ (၂၂)

          

                                   အဝဇၨာကို ခြင္းေဖာက္ၾကည့္ျခင္း
ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ပြါးမ်ားေတာ္
မူခဲ့ေသာ ေလာကုတၱရာစိတ္ (ပညာ)သည္ အာရံုအသိအဆင့္
ကိုေက်ာ္လြန္ျပီး ဆက္စပ္အသိ စိႏၱာမယနယ္မွလည္းလြန္ေျမာက္သည္
၊ပံုမွန္အားျဖင့္ လူတို႔၏
အသိစိတ္သည္ စုစည္းရယူထားျပီးျဖစ္သည့္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ၊အေတြးအေခၚ၊ အၾကံစည္၊
လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ ထိေတြ႔ခံစားဖူး မႈစသည့္ သက္ဆိုင္ရာ အသိနယ္ပယ္မ်ားထဲတြင္သာ
က်က္စားတတ္သည္ ၊စိတ္ပသာဒအတြက္ အသိစိတ္ဝိဥဏ္ကို အာရံုခံ ပသာဒရုပ္မ်ားမွတဆင့္
စုေဆာင္းရသည္ ။

မ်က္စိအၾကည္ ၊နားအၾကည္ ၊လွ်ာအၾကည္၊ကိုယ္အၾကည္ ဓာတ္မ်ားသည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳ
ေၾကာင္း -ထက္ျမက္ ၾကည္လင္မႈအဆင့္ အလြန္နည္းပါးသည္၊ထို႔ေၾကာင့္ အကန္႔သက္ေဘာင္
က်ဥ္းက်ဥ္းထဲ၌ အာရံုသိမွ်ျဖင့္ ေလာကကိုနားလည္ရာတြင္ ကေျပာင္းကျပန္ တလြဲတေခ်ာ္ျဖစ္
ၾကရသည္ ၊“အဝိဇၨာကို”ထိုးေဖာက္ၾကည့္ျခင္း အမည္ရွိ စာအုပ္တြင္ ျပင္သစ္ပညာရွင္ တစ္ဦး
ျဖစ္သူ(Nicholas of  Cusa) ကဤပံု သံုးသပ္ျပခဲ့သည္ ။

“အာရံုသိမွ်တြင္သာ အေျခခံေသာ ကၽြႏႈ္ပ္တို႔၏ ေမာက္မာလွေသာ အသိပညာဟူသမွ်ကား
စင္စစ္ မသိေတြေဝမႈ အဝိဇၨာသာျဖစ္၏ ၊ အသိပညာ ဝိဇၨာ ကိုမူအာရံုသိျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ အာရံု
သိနယ္ပယ္၏ အျပင္ဘက္သို႔ထြက္လွ်က္ (ထိုးထြင္း)သိျဖင့္
ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္သာရနိုင္
ေပသည္ ၊ အမွန္တရားကား ကၽြႏႈ္ပ္တို႔၏ အျပင္ပိုင္း(ဝဥာဏ္) ၅ ပါး၌မတည္ ၊အတြင္းပိုင္း
မေနာ္ ဝိဥာဏ္၌သာ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိနိုင္သည္ ၊စမ္းသပ္ေလ့လာခ်က္ျဖင့္
အမွန္တရားကိုေတြ႔ရွိ
ရန္ မေမွ်ာ္လင့္နိုင္ ၊အလားတူ အာရံုသိ ဆင္ျခင္သိတို႔ျဖင့္လည္း မရနိုင္ ။

စမ္းသပ္ေလ့လာခ်က္ အာရံုသိ ဆင္ျခင္သိတို႔သည္ ဗဟုသုတရေရးအတြက္သာအေထာက္ကူ
ျပဳ႔ ကိ္ရိယာတန္ဆာပလာမ်ားျဖစ္ၾကသည္၊ အမွန္တရား နွင့္  အရွိတရားကိုရရွိေရးအတြက္မ
ဟုတ္ ၊က်မ္းစာအုပ္မ်ားသည္ အေတြးကိုႏႈိးဆြေပးျခင္းျဖင့္ အသိအျမင္
ဗဟုသုတကိုရရွိေစနိုင္
သည္ ၊ဘဝ၏ အျပင္ဘက္ကိုသာျမင္နိုင္သည္ ၊အတြင္းဘက္ကိုမျမင္နိုင္ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တ
ရားကိုရွိေရးအတြက္ သင္၏ မ်က္လံုးအစံုတို႔ကို အတြင္းဘက္သို႔ လွည့္ရေပမည္ ၊ယင္းသို႔
လွည့္နိုင္မွ အမွန္တရားကို ရနိုင္ေပမည္ ။

အကယ္စင္စစ္မူ ဗဟုသုတရွာေဖြျခင္းႏွင့္ အမွန္တရားရွာေဖြျခင္းတို႔မွာ တျခားစီသာျဖစ္ၾက၏
လူတို႔ေန႔တိုင္းေျပာဆိုေနၾကေသာ စကားလံုးမ်ားသည္ “အာရံု ၅ပါး ဟူေသာအကန္႔သက္ရွိ
သည့္ စိတ္၏ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းမွ်သာ ျဖစ္သည္ ၊လူတို႔၏ စိတ္သည္ အာရံုသိ ဗဟုသုတရရွိေရး
အတြက္ အာရံု ၅ ပါးဆိုင္ရာ ေတြ႔ၾကံဳ ထင္ဟပ္မႈေပၚတြင္သာ မွီခိုေနၾကသည္၊
သို႔ျဖစ္၍ တစ္ခါ
တစ္ရံတြင္မူ အာရံုသိကို စိတ္ခ်ယံုၾကည္လို႔
မျဖစ္နိုင္၊လူအေတာ္မ်ားမ်ားသိျမင္လိုက္သည့္ ျဖစ္
ရပ္တစ္ခုကို ထင္ျမင္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပးေကာင္းေပးၾကပါလိမည္။

ေလာကသေဘာအရ လူတို႔သည္ မိမိလိမ္မာေၾကာင္း တတ္သိေၾကာင္း ဗဟုသုတရွိေၾကာင္း
မ်ားစြာပင္ ဝင့္ၾကြားလိုၾကသည္ ၊ဤသည္မွာ တကယ္မသိ၍ ျဖစ္ျခင္းသာျဖစ္ျပီး
တကယ္သိသူ
မ်ားကမူ ေဘာင္က်ဥ္းေျမာင္းလြန္းေသာ အသိနယ္ပယ္၏အျဖစ္ကို သေဘာေပါက္သည့္အ
တြက္ မသိဟုပင္ ဝန္ခံေလ့ရွိၾကသည္ ၊အဝိဇၨာကို ထိုးေဖာက္ၾကည့္ျခင္းလည္းျဖစ္၏၊ ဤအ
ခ်က္နွင့္ ပတ္သက္၍ ေရွးေခတ္ ေအသင္းျမိဳ႔ေတာ္၏ အေက်ာ္အေမာ္ အဘိဓမၼာ
ဆရာၾကီး ေဆာ့ခရိတၱိအား သူသိတာ ဘာလဲ ဟုေမးသည့္အခါ သူက“ငါသိတာ
တစ္ခုပဲရွိတယ္၊အဲဒါ
က ငါဟာ ဘာမွမသိဘူး ဆိုတာပါဘဲ ၊ဒါသည္ပင္ အဝိဇၨာကို ထိုးေဖာက္ၾကည့္ျခင္းပါ ၊ခြင္း
ေဖာက္ၾကည့္ျခင္းပါ ။
               ျငိမ္းခ်မ္းေရးရိပ္ျမံဳ (၂၃) --သို႔---အရွင္ေရဝတ

0 Response to "ျငိမ္းခ်မ္းေရးရိပ္ျမံဳ (၂၂)"

Post a Comment

| |